fredag den 9. marts 2012

Udsigten fra bakken

Mens vi (dvs. I) venter på fortsættelsen af "Elfridas hus i arkiverne" - der er nemlig en fortsættelse - og venter på, at der er flere indlæg om renoveringen af huset, har jeg lige dette på hjertet:

Jeg var af sted til Fridas hus med den dygtige murermester, Per Mossøe, som nu skal give os en hånd med væggene i stuen mm. Vi besigtigede rummene, det arbejde, der skal gøres, og især det arbejde, Gitte og jeg skal gøre, før vi snart kan få Per i gang i Klæstrup.

Der blev også tid til lidt fornøjelse, og da Per også er en rigtig naturens søn, foreslog jeg en tur op af bakken på den anden side af Binderup Å.

Op gik det, men da vi begge er friske og unge mænd i 40erne (fik jeg fornærmet Per der?) gik det nemt. Oppe ved rævegraven - Per stak næsen i den og konstaterede, at den er beboet (vi har nu også flere gange set røde Mikkel løbe over bakken) - blev vi slået bag over af udsigten, og jeg tog dette billede med det medbragte kamera:


I midten med det rustrøde bliktag ses Elfridas hus og ligeved Pers kassevogn. Forrest Binderup Å, der slår et dejligt sving.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar